.

Addicted

Publicerad 2014-09-30 00:15:50 i Allmänt,



Ligger återigen i sängen och grubblar..
Det är så sjukt hur ideal och strävan efter "perfektion" kan fucka upp det för en... 
Jag är 110% säkert inte den enda tjejen som strävar efter en yttre perfekt fasad. 
Och det finns säkerligen killar också såklart. 
Jag är nog en utav alla de som gör i princip allt för att känna sig perfekt utåt, för att samhället inte ska se ner på en. 
Jag kan ju säga såhär, att mitt hem som jag nu bott i i ett år är inte ens färdigt med möbler och inredning.. Och det är något jag verkligen vill få klart och jag vet och har vetat sen jag flyttade in precis hur jag vill ha det. Detta kunde jag fått klart om jag prioriterade det. Men jag prioriterar det inte. För det är inte något som utomstående ser.. Dom vet inte hur mitt hem ser ut, det kan dom inte döma! Däremot mitt yttre kan dom.. Och det är alltid prio ett för mig. 
Det är dumt!! Otroligt dumt!!
Jag har ofta bort prioriterar mat till och med för att jag är så himla besatt utav att känna mig fin och må bra utanpå. 
Jag insåg idag hur långt det gått och jag vet egentligen inte varför. Det är inget jag tänkt på. Men jag har en stoor samling nagellack, för jag är väldigt mån om att mina naglar ska se snygga ut.. Jag har myycket smink, för jag ska kunna se snygg ut. Jag har kläder som skulle kunna delas på ett antal människor och även skor. 
Jag har vänner som har det precis likadant och det är egentligen bara sjukt. 
Man kan skojja om hur många skor man har men bara använder en femtedel, hur mycket kläder man har men inte använder och har glömt bort hälften. 
Det är så dumt och jag tänker iallafall kämpa för att få bort mitt behov av att se bra ut för andra. Jag behöver inte, eller ska iaf inte behöva överflöd utav materiella grejer för att känna mig bra. 
Jag är bra, precis som alla andra precis som jag är, utan mitt beroende utav alla dessa grejer. 
Jag vill inte vara ytlig!! 
Jag vill inte samla på materiella saker,jag vill samla på minnen, leenden och skratt!

Vart ett ganska personligt inlägg men skitsamma. Jag vet att jag inte är ensam ! 
Som sagt, kommer använda bloggen för att skriva av mig. Nu gjorde jag det. 
Punkt slut. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela